Ekonomi

Unilever 2023 yılı için beklentilerin üzerinde net kar açıkladı, hisse değeri arttı

Unilever PLC (UL), 2023 mali yılı için analistlerin öngördüğünden daha yüksek net kar bildirdi ve hisse geri alımları için yeni bir program duyurdu.

Perşembe günü piyasa açılışı öncesindeki süreçlerde şirketin hisselerinin fiyatı yüzde 3,8 oranında arttı.

Tüketim ürünleri üreten şirket, 2023 yılının tamamında hisse başına 2,60 Euro kar elde ettiğini, toplam satışlarının ise 59,6 milyar Euro olduğunu bildirdi.

Yılın net karı, 2022’deki 7,64 milyar Euro’dan düşerek 6,49 milyar Euro olarak gerçekleşti, ancak FactSet tarafından sağlanan ortalama analist tahmini olan 6,23 milyar Euro’yu geride bıraktı.

Toplam satışlar, döviz kurlarındaki değişiklikler ve işin bazı bölümlerinin satışı nedeniyle bir önceki yıla göre 60,07 milyar Euro’dan 59,6 milyar Euro’ya düştü. Bu rakam, tahmin edilen 60,04 milyar Euro rakamının biraz altında kaldı.

Özellikle yılın son çeyreğinde 14,28 milyar Euro olacağı tahmin edilen toplam satışlar %3 düşüşle 14,2 milyar Euro’ya geriledi.

Unilever, yıl içindeki temel satış büyümesinin, fiyatlandırmadaki %6,8’lik artış ve satılan boyuttaki %0,2’lik hafif büyümenin etkisiyle %7,0’a yükseldiğinin altını çizdi. Bu sonuç, analistlerin %7,1’lik satış artışı yönündeki beklentilerinin hemen altındaydı.

Şirketin olağanüstü ve bir defaya mahsus giderleri içermeyen faaliyet kârı, geçen yıl 9,68 milyar Euro iken bu yıl 9,9 milyar Euro olarak gerçekleşti ve 9,88 milyar Euro olan ortalama tahminin biraz üzerinde kaldı.

Ayrıca Unilever, 2024 yılının ikinci çeyreğinde başlaması planlanan 1,5 milyar Avro tutarında bir hisse geri alım programı başlattı. Yönetim konseyi ayrıca dördüncü çeyrek için hisse başına 0,4268 Avro temettü dağıtılacağını ve bunun gerçekleştirileceğini duyurdu. fiyatı geçen yılın aynı dönemindeki temettü fiyatıyla aynı olacak.

Brüt kar marjı 2023 yılında 200 baz puan artarak %42,2’ye yükseldi.

Morgan Stanley analistleri, “Brüt kar marjındaki üstün performansın ve Marka ve Pazarlama Yatırım Harcamalarındaki önemli artışın (2016’dan bu yana satış yüzdesi olarak en yüksek seviye) Unilever’in yeniden yatırımlarını artırmaya devam etmesine yol açtığına inanıyoruz” dedi.

Unilever ileriye dönük olarak 2024 için temel satış büyümesinin hem satılan miktar hem de fiyatlandırmanın daha dengeli katkısıyla %3 ila %5 arasında olacağını tahmin ediyor.

“Tüm yıl için temel faaliyet marjında ​​hafif bir iyileşme bekliyoruz. Bunu, üretkenlik arttıkça ve ekipman maliyetleri daha normal seviyelere döndükçe brüt kar marjını artırarak başarmayı hedefliyoruz” dedi.

Bu makale yapay zekanın yardımıyla oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort